Privacy statement

MauniGGZ (‘ons’, ‘wij’, ‘onze’) is toegewijd aan de bescherming van de vertrouwelijkheid en privacy van uw persoonlijke gegevens en informatie die aan ons is toevertrouwd. Deze privacyverklaring geeft een overzicht van onze standaard gegevensverwerkingsactiviteiten en bepaalt uw rechten met betrekking tot de verwerking van uw persoonlijke gegevens. MauniGGZ is een besloten vennootschap naar Nederlands recht. Wij zijn verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonlijke gegevens in overeenstemming met de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (‘AVG’).

Hoe kunt u contact opnemen met onze privacy officer?

Wij hebben een privacy officer aangesteld bij wie u terecht kunt met vragen of klachten over deze privacyverklaring en/of uw rechten die hierin zijn vastgelegd. U kunt contact opnemen met de privacy officer via privacyofficer@mauniggz.nl.

Welke persoonlijke gegevens verzamelen en verwerken wij?

Deze privacyverklaring geeft informatie over het verzamelen, opslaan en verwerken van uw persoonlijke gegevens die u aan ons bekendmaakt wanneer u gebruik maakt van onze diensten. Het type persoonlijke informatie dat wij verzamelen kan afhankelijk zijn van hoe u met ons en ons platform omgaat en welke diensten u kiest te gebruiken. Over het algemeen verzamelen, bewaren en gebruiken we de volgende categorieën persoonlijke informatie: uw basisinformatie.

Wanneer u zich aanmeldt bij MauniGGZ, zal een medewerker vragen of er een medisch dossier voor u mag worden geopend. In dit dossier worden de volgende gegevens vastgelegd: basisinformatie, naam, adres en postcode, burgerservicenummer (BSN), geboortedatum, telefoonnummer, e-mailadres, zorgverzekeraar waar u uw basisverzekering heeft.

o Gegevens over uw gezondheid: Voorbeelden van medische gegevens zijn diagnose, medicatiegebruik en medische voorgeschiedenis. Voorbeelden van gezondheidsgegevens zijn: gebruik van middelen, rookgewoonten, seksueel leven (secundaire diagnose), strafrechtelijke geschiedenis (risicobeoordeling), woonomstandigheden, levensstijl, opleidingsniveau, land van herkomst, etc.

o Het burgerservicenummer (BSN): Het BSN wordt bij registratie gevraagd om te verifiëren of u een geldige basiszorgverzekering heeft. Om identiteitsverwisseling te voorkomen, is MauniGGZ wettelijk verplicht uw BSN te gebruiken in de communicatie met andere zorginstellingen, zoals de huisarts, en met entiteiten zoals verzekeraars, laboratoria en apotheken.

o Uw gebruik van de MauniGGZ-website: Als u de MauniGGZ-website gebruikt, slaat MauniGGZ gegevens over u op. Bijvoorbeeld uw IP-adres, informatie over uw bezoek aan de website en het apparaat dat is gebruikt om de website te bezoeken. Hoe worden uw gegevens verzameld? MauniGGZ ontvangt voornamelijk gegevens van u. Er worden geen gegevens verzameld uit openbare bronnen. Als u cliënt bent, is het mogelijk dat MauniGGZ gegevens over u ontvangt van een van de hieronder genoemde partijen.

o Een doorverwijzer: Een doorverwijzer, meestal uw huisarts (GP), kan u naar MauniGGZ doorverwijzen. De doorverwijzer verstrekt een verwijzing die wettelijk vereist is. De verwijzing kan u op papier of digitaal aan MauniGGZ verstrekken via een beveiligd e-mailsysteem. Voordat de doorverwijzer u registreert, heeft hij uw toestemming nodig. U kunt ook een verwijzing krijgen van een bedrijfsarts, een ziekenhuisarts of een andere geestelijke gezondheidszorginstelling.

o Partijen waarmee MauniGGZ samenwerkt: MauniGGZ werkt samen met andere partijen. Met uw toestemming is het mogelijk dat MauniGGZ gegevens van en naar deze zorgverleners ontvangt en deelt.

Wat is het doel van de verwerking van uw persoonlijke gegevens?

Wij verwerken uw persoonlijke gegevens in overeenstemming met de bepalingen van de AVG. We zullen alleen gebruik maken van uw persoonlijke gegevens die we verkrijgen in het kader van gecontracteerde zorg- en ondersteunende diensten. We zijn van plan uw persoonlijke gegevens te gebruiken en te verwerken onder de volgende voorwaarden:

• Voor de uitvoering van contractuele verplichtingen

• Wanneer we wettelijke of reglementaire vereisten moeten naleven.

• Wanneer u ons hiervoor uw uitdrukkelijke en geïnformeerde toestemming hebt gegeven.

Indien wij ons beroepen op toestemming als rechtsgrondslag voor de verwerking van uw persoonlijke gegevens, kunt u uw toestemming te allen tijde intrekken door contact op te nemen met privacyofficer@mauni-sggz.nl. Houd er echter rekening mee dat het intrekken van de toestemming de rechtsgrondslagen voor de verwerking van uw gegevens kan beïnvloeden, waardoor we mogelijk bepaalde diensten niet aan u kunnen bieden. Als dit het geval is, wordt u hierover geïnformeerd op het moment dat u uw toestemming intrekt.

Welke beveiligingsmaatregelen worden genomen?

Wij zijn toegewijd aan het handhaven van organisatorische en technische beveiligingsmaatregelen om de persoonlijke gegevens die we over u bewaren te beschermen. We hebben een reeks controles en relevante beleidslijnen en procedures geïmplementeerd om te voorkomen dat de persoonlijke gegevens die we over u bewaren per ongeluk of opzettelijk worden gecompromitteerd.

Hoe lang bewaren we uw persoonlijke gegevens?

Uw persoonlijke gegevens worden opgeslagen in overeenstemming met de bepalingen van de contractuele overeenkomsten en/of van toepassing zijnde wettelijke verplichtingen. We handhaven adequate bewaartermijnen en -procedures, zodat uw persoonlijke gegevens worden verwijderd na een redelijke en voorgeschreven tijd. De gegevens worden niet langer bewaard dan strikt noodzakelijk is om de doeleinden te bereiken waarvoor de gegevens zijn verzameld. We houden ons aan wettelijke bewaartermijnen. Als er geen wettelijke bewaartermijn is, bewaart Mauni GGZ gegevens niet langer dan nodig is voor het uitvoeren van de taak.

o Mauni GGZ is verplicht medische dossiers gedurende 20 jaar na de laatste wijziging in het dossier te bewaren (of langer indien er een lopende claim of rechtszaak is), of gedurende een kortere periode als de betrokken persoon heeft verzocht om vernietiging.

o Mauni GGZ is verplicht financiële gegevens gedurende 7 jaar na het einde van het kalenderjaar te bewaren.

o Niet-medische gegevens worden maximaal 2 jaar na vertrek van de cliënt bewaard.

o E-mails worden maximaal 6 maanden na ontvangst bewaard, tenzij er behoefte is aan delen van persoonlijke gegevens met derden. We dragen uw persoonlijke gegevens niet over aan derde partijen, tenzij het bij wet verplicht is of er een gerechtelijk bevel is, om de rechten van de betrokken partijen in het kader van de uitvoering van de overeenkomst te beschermen, of als u hiervoor toestemming geeft.

Cookies

Cookies zijn bestanden met een kleine hoeveelheid gegevens, die een anonieme unieke identificatiecode kunnen bevatten. We gebruiken functionele cookies die essentieel zijn voor technische operaties die nodig zijn voor de navigatie van gebruikers op het platform. Deze cookies ondersteunen ook de websitebeveiliging en basisfunctionaliteit. U kunt uw browser instellen om geen cookies te accepteren. In bepaalde gevallen werken sommige van onze websitefuncties echter mogelijk niet zoals verwacht. Voor meer informatie over de gebruikte cookies, zie ons Cookies-beleid.

Wat zijn uw gegevensbeschermingsrechten?

U heeft het recht (onder bepaalde omstandigheden en onder voorbehoud van de uitzonderingen), overeenkomstig de Wet Bescherming Persoonsgegevens:

• het recht van toegang: u heeft het recht van toegang tot uw persoonlijke gegevens te verzoeken en kopieën hiervan te verkrijgen.

• het recht op rectificatie: u heeft het recht om ons te verzoeken onvolledige of onjuiste gegevens die wij over u hebben te rectificeren. Wij behouden ons echter het recht voor om de juistheid van de nieuwe gegevens die u ons verstrekt te verifiëren.

• het recht om te wissen: u heeft het recht om ons te verzoeken uw persoonlijke gegevens te wissen.

• het recht op beperking van de verwerking: u heeft het recht om ons te verzoeken de verwerking van uw persoonlijke gegevens te beperken.

• het recht om bezwaar te maken tegen verwerking: u heeft het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonlijke gegevens.

• het recht op gegevensoverdraagbaarheid: het recht om te verzoeken om de overdracht van uw persoonlijke gegevens naar uzelf of naar een derde partij. U kunt een van de bovenstaande gegevensbeschermingsrechten uitoefenen door contact met ons op te nemen via admin@mauni-ggz.nl

Privacybeleid

Specifieke privacyverklaringen die aanvullende informatie bevatten over de verwerking van persoonlijke gegevens worden gedefinieerd in het Privacybeleid dat op verzoek kan worden verstrekt.

Hoe kunt u contact met ons opnemen?

Als u vragen of opmerkingen heeft over deze privacyverklaring of als u een van uw gegevensbeschermingsrechten wilt uitoefenen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via admin@mauni-ggz.nl

Hoe u een klacht kunt indienen?

Bent u van mening dat Mauni GGZ uw persoonlijke gegevens niet correct heeft behandeld? Of bent u ontevreden over Mauni’s diensten? Dan kunt u een klacht indienen door een e-mail te sturen naar admin@mauni-ggz.nl

Privacyverklaringversie

Deze privacyverklaring werd laatst gewijzigd op 01.06.2024. We behouden ons het recht voor om onze privacyverklaring op elk moment bij te werken of te wijzigen en u dient deze privacyverklaring regelmatig te controleren. Uw voortgezet gebruik van de dienst nadat we wijzigingen hebben gepost in deze verklaring, vormt uw erkenning van de wijzigingen en uw instemming met de gewijzigde privacyverklaring. Als we belangrijke wijzigingen aanbrengen in deze privacyverklaring, zullen we u hiervan op de hoogte stellen via het e-mailadres dat u ons heeft verstrekt, of door een melding te plaatsen op onze website.

Sluit je aan bij ons netwerk

“We zijn erg blij dat je besloten hebt om lid te worden van ons netwerk. Laat hieronder je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.”

Doe mee aan het Herstel Wellness Programma.

We zijn erg blij dat je besloten hebt om deel te nemen aan ons programma. Laat hieronder je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.